چتبات یک برنامه کامپیوتری است که مکالمه انسانی با یک کاربر نهایی را شبیهسازی میکند. همه چتباتها به هوش مصنوعی (AI) مجهز نیستند، اما چتباتهای مدرن به طور فزایندهای از تکنیکهای هوش مصنوعی گفتگو مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک سوالات کاربران و خودکارسازی پاسخها به آنها استفاده میکنند.
نسل بعدی چتباتها با قابلیتهای هوش مصنوعی مولد، با درک زبان رایج و پرسوجوهای پیچیده، توانایی سازگاری با سبک گفتگوی کاربر و استفاده از همدلی در پاسخ به سوالات کاربران، عملکرد بسیار بهبود یافتهای خواهند داشت. رهبران کسبوکار به وضوح این آینده را میبینند: همانطور که در مطالعه راهنمای مدیرعامل برای هوش مصنوعی مولد از IBV گزارش شده است، ۸۵ درصد از مدیران میگویند هوش مصنوعی مولد در دو سال آینده مستقیماً با مشتریان تعامل خواهد داشت. یک راهکار هوش مصنوعی سازمانی میتواند شرکتها را در خودکارسازی خدمات خود و تسریع توسعه تجربیات کاربری استثنایی توانمند سازد.
چتباتهای پرسش و پاسخ دیگر نیازی به برنامهریزی قبلی برای پاسخ به سوالات تنظیمشده ندارند: استفاده از هوش مصنوعی مولد در ترکیب با پایگاه دانش یک سازمان برای تولید خودکار پاسخها در پاسخ به طیف گستردهتری از سوالات آسانتر و سریعتر است.
در حالی که چتباتهای هوش مصنوعی گفتگو میتوانند سوالات یا نظرات یک کاربر را هضم کرده و یک پاسخ شبیه به انسان تولید کنند، چتباتهای هوش مصنوعی مولد میتوانند این کار را یک قدم جلوتر برداشته و محتوای جدیدی را به عنوان خروجی تولید کنند. این محتوای جدید میتواند شامل متن، تصویر و صدا با کیفیت بالا بر اساس مدلهای زبانی بزرگ (LLM) باشد که روی آنها آموزش دیدهاند. رابطهای چتبات با هوش مصنوعی مولد میتوانند بدون نیاز به تعامل انسانی، محتوا را تشخیص، خلاصه، ترجمه، پیشبینی و ایجاد کنند.
چتباتهای هوش مصنوعی مولد خودآموز سازمانی که بر روی یک پلتفرم هوش مصنوعی گفتگو ساخته شدهاند، به طور مداوم و خودکار بهبود مییابند. آنها از الگوریتمهایی استفاده میکنند که به طور خودکار از تعاملات گذشته میآموزند که چگونه بهترین پاسخها را به سوالات بدهند و جریان مکالمه را بهبود بخشند.